Genel Müdür Yalçın: En iyisi için sürekli yenilik yapıyoruz
24 yıl önce kurulan ve kurulduğu günden bu yana sürekli gelişen-değişen dijital dünyada, müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap veren TURKTICARET.Net, 8 farklı kategoride onlarca ürün grubuyla hizmet vermeye devam ediyor. TURKTICARET.Net'in başarı sırrını anlatan Turkticaret.Net Genel Müdürü Gökhan Yalçın, "En son teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için sürekli olarak yenilikler yapıyoruz" dedi.
1999 yılında kurulan ve Türkiye’nin ilk internet hizmet sağlayıcı firmalarından olan TURKTICARET.Net, "Ticareti Kolaylaştırma Merkezi” mottosuyla yola çıktı. Başta KOBİ’ler olmak üzere bireysel ve kurumsal müşterilerine domain, hosting, sunucu, e-posta gibi hizmetler sağlayarak dijital dünyaya adım atmalarını sağlayan firma, aynı zamanda Türkiye’nin ilk B2B e-pazaryeri de TURKTICARET.Net bünyesinde oluşturuldu. TURKTICARET.Net, İstanbul ve Bursa’da biri Teknoloji Geliştirme Bölgesi'nde olmak üzere 2 ofiste faaliyetlerini sürdürüyor. Domain ve hosting ile başlayan yolculuğunda TURKTICARET.Net, bugün Microsoft, McAfee gibi yabancı iş ortakları ile İdeasoft gibi yerli çözüm ortaklarının da içinde bulunduğu katma değerli ürünler; güvenlik çözümleri, sunucu çözümleri, marka tescili gibi 8 farklı kategoride onlarca ürün grubuyla hizmet veriyor. Türkiye'nin gururu olan TURKTICARET.Net'in bu başarını ve projelerini Turkticaret.Net Genel Müdürü Gökhan Yalçın ile konuştuk.
"BÜYÜMESİNE KATKI SAĞLIYORUM"
Turkticaret.Net'in 1999 yılında internet hizmetleri sağlamak amacıyla kurulduğunu anlatan Yalçın, "Türkiye’nin ilk domain – hosting firmalarından biridir. Aynı zamanda E-pazaryeri çözümleri ile de Türkiye pazarına öncü olmuş bir firmadır. Domain işinde uluslararası regülasyonu sağlayan ICANN’e akredite Türkiye’deki 5 firmadan biridir. 24 yıl içerisinde yüzlerce irili ufaklı projeyi de hayata geçirmiştir. Bunlardan THEADX, web.tv ve Haber Yazılımı halen aktif olarak çalışan ve en bilinen projelerimizdendir. Ben de 23 yıldır Turkticaret.Net bünyesinde farklı idari görevlerde yer aldım. 2021 yılından bu yana ise CEO olarak Turkticaret.Net’in büyümesine katkı sağlıyorum" diye konuştu.
"UZMAN KADROMUZLA DEVREYE GİRİYORUZ"
Turkticaret.Net’te yapılan işleri "Dijital Varlık Yönetimi" olarak özetlediklerini belirten Yalçın, "Sektörde geçirdiğimiz 24 yıl ve birlikte çalıştığımız yüzlerce firmadan aldığımız geri dönüşlerle pazarda böyle bir açıklık olduğunu fark ettik. Kurumlar dijital varlıklarının ya farkında değil ya da nasıl yöneteceklerini bilmiyorlar. İşte burada biz uzman kadromuzla devreye girerek onların ekip arkadaşı gibi çalışıyoruz. Markalarına ait düzenli tarama ve raporlamalarla ihtiyaçlarını belirleyip yol haritalarını birlikte oluşturuyoruz. İnternet dünyasında takdir edersiniz ki 24 yıl oldukça uzun bir zaman, burada pek çok gelişimi yakından izledik" şeklinde konuştu.
YEPYENİ BİR SİSTE: AL
Son dönemlerde yapay zekanın iş süreçlerine entegrasyonuna şahitlik ettiklerini ifade eden Yalçın, "AI ile domain öneri sistemimizi geçtiğimiz aylarda devreye alıp duyurduk. Yakın gelecekte de AI ile iş süreçlerinin entegre çalışması gündemimizi oldukça meşgul edecek gibi gözüküyor. Turkticaret.Net olarak aynı zamanda Türkiye’nin ilk yerli DSP platformu THEADX projemiz ile dijital reklamcılık sektöründe de data temelli reklam modelleri geliştirmeye ve yapay zekayı tüm projelerimize entegre etmeye devam ediyoruz. Kullanıcılarımıza kendi segmentlerini yönetebilecekleri bir API sunuyoruz, anlık olarak kullanıcı datalarını segmentlerine ekleyebiliyorlar ve segment bazlı hedefleme ile kullanıcıları hedefleyebiliyorlar. Programatik tv reklamcılğı alanında da çeşitli işbirlikleri geliştirerek web, mobil yada uygulama mecralarına ek olarak akıllı tv reklam teknolojisini de sistemimize entegre ettik" ifadelerini kullandı.
"DOĞRU BİR ALAN ADI ŞART"
Alan adlarını günümüz dijital çağında kişiler ve kurumlar için son derece önemli bir varlık haline geldiğini anlatan Yalçın, "Öncelikle, bir alan adı, kişilerin veya kurumların dijital kimliğini temsil eder. İnternet kullanıcıları, bir web sitesi veya e-posta adresi üzerinden sizinle iletişim kurar veya sizi bulurlar. Bu nedenle, doğru bir alan adı seçimi, kişisel veya kurumsal markanızın dijital kimliği ile özdeşleşmesine yardımcı olur. Bir alan adı aynı zamanda marka koruma açısından da büyük bir öneme sahiptir. Ünlü kişiler ve kurumlar, kendi isimleri veya markalarıyla ilişkilendirilen alan adlarını satın alarak, kötü niyetli kişilerin veya rakiplerin marka adlarını kötüye kullanmalarını önleyebilirler. Bu, itibarlarını korumalarına ve marka bilinirliğini artırmalarına yardımcı olur. Dijital varlıkların önemi de göz ardı edilmemelidir. Bir web sitesi oluşturmak, içerik paylaşmak, çevrim içi alışveriş yapmak veya hizmet sunmak gibi birçok dijital faaliyet, doğru bir alan adına sahip olmayı gerektirir. Alan adları, bu dijital varlıkların temelini oluşturur. Tabii burada sadece alan adını tescil etmek değil, doğru uzantıyı tescil etmek, alan adının güvenliğini sağlamak, alan adını uzatma süreçlerini takip edebilmek gibi pek çok kriter de devreye giriyor" dedi.
"BU DÖNÜŞÜMÜN MERKEZİNDE YER ALMAYA ÇALIŞIYORUZ"
Yaşadığımız çağda dijitalleşmenin büyük bir hızla ilerlediğini ve insanların yaşamının önemli bir parçası haline geldiğini belirten Yalçın, "Biz, Turkticaret.Net olarak, bu dijital dönüşümün merkezinde yer almaya çalışıyor ve müşterilerimize bu süreçte yardımcı oluyoruz. Turkticaret.Net olarak, en son teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için sürekli olarak yenilikler yapıyoruz. Son olarak sunucu altyapımıza yaptığımız yatırımla gelişmiş son teknolojileri kullanarak çok daha esnek ve verimli bir altyapı hizmetine geçiş yaptık. Yine AI toollarını kullanarak yakın zamanda devreye almayı planladığımız hizmetlerimiz mevcut. Burada hedefimiz sunduğumuz hizmetlerle müşterilerimizin iş süreçlerini iyileştirerek dijitalleşme yolculuklarına destek olmak" diye konuştu.
"ÜLKEMİZ DAHA GÜÇLÜ BİR KONUMA GELECEK"
"Türkiye'nin teknoloji alanındaki geleceği heyecan verici bir yolculukta ilerliyor" diyen Yalçın, " Son yıllarda, ülkemiz teknoloji ve inovasyon alanında önemli adımlar atmış ve birçok uluslararası oyuncuyla yarışabilir bir konuma gelmiştir. Özellikle genç ve yetenekli nüfusu, girişimcilik ekosistemi ve teknolojiye olan ilgisi, Türkiye'nin gelecekte teknoloji alanında büyüme ve başarı sağlamasına katkı sağlayacaktır. Türkiye’de savunma sanayinin gelişmesi, teknolojik atılımları, firmaların teknolojik gelişmelerine örnek olacak nitelikte ilerliyor ve firmalara da iyi bir arge yapma fırsatı sağlıyor. Önümüzdeki yıllarda, Türkiye'nin teknoloji boyutu büyümeye devam edecek. Dijital dönüşümün hızla ilerlemesiyle birlikte, Türkiye'nin eğitim, sağlık, sanayi ve birçok sektörde teknolojik dönüşümün liderlerinden biri olma potansiyeli bulunmaktadır. Ayrıca, Türkiye'nin yerel girişimcilik ve yenilik ekosistemi, yeni teknoloji firmalarının doğmasına ve büyümesine olanak sağlayacaktır. Bu konuda devletin de destek programları oldukça ilgi çekici. Son yıllarda Bilişim üzerine açıklanan programlar, eğitimler; bu alanda düzenlenen fuar ve etkinlikler bizim gibi firmaların geleceğe çok daha umutla bakmasını sağlıyor. Yapay zeka, veri analitiği, siber güvenlik gibi alanlarda daha fazla yatırım ve işbirliği yapılarak, ülkemizin uluslararası sahnede daha güçlü bir konuma geleceğine inanıyorum" şeklinde konuştu.
"TEKNOFEST'TE İNANILMAZ BİR ATMOSFER VARDI"
Turkticaret.Net olarak çağın gerekliliği doğrultusunda gelişmeleri yakından takip ettiklerini ifade eden Yalçın, çalışmalarını da buna uyarladıklarını belirtti. Yalçın, "Şirket içi inovasyonu teşvik ederek, araştırma ve geliştirme faaliyetlerine yatırım yaparak yeni ürünler ve hizmetler geliştiriyoruz. Bulut bilişim, büyük veri analizi ve yapay zeka gibi teknolojileri kullanarak iş süreçlerimizi geliştiriyoruz. Buna örnek olarak yapay zeka teknolojisini kendi sektörümüze entegre ettiğimiz bir çalışmadan bahsedebiliriz. Kişilerin anahtar kelimeleri yazıp sektörlerine, alan adı türlerine göre domain önerileri sunduğumuz bir yapay zeka domain sorgulama aracı oluşturduk. Bu sorgulama yapay zeka teknolojisinden beslenerek çalışıyor. Şirket içerisinde farklı farklı birimlerle en yeni teknolojileri takip ediyoruz ve işimize nasıl entegre edebileceğimizi düşünüyoruz. Ben de son dönemlerde trendde olan ve daha gelişeceğine çok inandığım sağlık teknolojilerini takip ediyorum. Firma olarak katıldığımız birçok fuarda yeni teknolojileri keşfetme şansımız oluyor. Teknofest bunlardan bir tanesi, geçtiğimiz eylül ayında Teknofest için İzmir’deydik. İnanılmaz bir atmosfer vardı, birçok teknolojik yenilikle tanıştık, fikir alışverişinde bulunduk" dedi.
"İNTERNETTEKİ VARLIĞIMIZIN TEMEL TAŞI"
Yalçın, açıklamalarını şöyle tamamladı: "Her şeyin dijital olduğu bir dönemde domain konusunda gerilemek yerine, domainlerin önemi daha da artmış durumda. Dijital dünyanın anahtarları olarak düşünülen domainler, internet üzerindeki varlığımızın temel taşlarıdır. Domainler, web sitelerinin ve online varlıkların adıdır ve markalar, işletmeler ve bireyler için dijital kimliklerini temsil eder. Global ölçekte kullandığımız .com, .net gibi uzantıların kullanım sayılarının artışının yanı sıra geçtiğimiz Eylül ayında .com.tr uzantısına ait belge zorunluluğunun ortadan kalkması ile burada da domain adetlerinde ciddi bir yükseliş görüyoruz. Yakın gelecekte beklediğimiz yine Türkiye’ye ait '.TR' uzantsının da Türkiye’de domain piyasası için çok önemli bir gelişme olacağını düşünüyorum."
Türkiye’nin Lider Hosting ve Domain Firması – Turkticaret.net
Mimarhaber: Mermer, Hirdavat, Apartman Bilgisi